ساختار تبلیغاتی تندیس

باید نسبت به ساختار تبلیغاتی تندیس و نوع تبلیغات آن با آگاهی و اطلاعات از قبل تعیین شده‌ای، رو به رو شد. تندیس متناسب برای تبلیغات، برای بخش‌های متنوعی به کار می‌رود.

قسمت‌های متفاوتی که در جامعه نیاز خود را به استفاده از تندیس تبلیغاتی می‌بینند؛ بیشتر شرکت، ادارات، اُرگان‌ها و همین طور کارخانجات می‌باشد. طراحی، فاکتور مورد توجه برای ساخت تندیس، برای بخش‌های فوق است.

برای هر بخش و قسمتی از جامعه، نوع تندیس کاربردی، بسیار متفاوت است. بنابراین تمامی تندیس‌های ساخته شده از هر نوع موادی، یکسان و یک شکل نیستند. مثلا ساخت تندیس فلزی با ساخت تندیس با پلکسی متفاوت است.

هر تندیس قابلیت‌های خاص خود را در زمان استفاده از طریق مصرف کننده دارد. فاکتور‌هایی که برای تندیس تبلیغاتی در طراحی اولیه آن به کار می‌رود همچون، آرم و لوگوی یک سازمان، سال شروع به کار، توضیحاتی در رابطه با محصولات مرتبط و ویژگی‌های آن است.

با استفاده از آرم و لوگو در ساختار تندیس، به صورت اختصاصی و ویژه، نام شرکت، بر روی تندیس، نمایش داده می‌شود. بنابراین دریافت کننده تندیس، به صورت قطع، مشاهده گر نام شرکت و فاکتور‌های مورد استفاده بر روی آن است.

در اصل، دریافت کننده تندیس تبلیغاتی، آن را به صورت نامحسوس مورد استفاده قرار می‌دهد. به طوری که تندیس در جلوی چشمان افراد دیگر نیز قرار می‌گیرد.

بنابراین به صورت کاملأ ساده، تبلیغ به واسطه تندیس، شکل می‌گیرد. مشاهده نام و تمامی جملات و کلمات کلیدی در ساختار تندیس، منجر به معرفی آن سازمان و یا شرکت است. معرفی و شناخت یک سازمان به کمک تندیس، به دست مصرف کننده است.

از فاکتور‌های قابل توجه برای ساخت و تولید تندیس تبلیغاتی، برخورداری از ظرافت و زیبایی در تولید است. ظرافت و زیبایی برای ساخت تندیس تبلیغاتی، در هر فعالیت هنری و کاری، از الزامات کار است.

بنابراین توجه به این موضوع، در ابتدا تا انتهای کار، برای طراحی تندیس، باید مورد دقت و توجه ویژه قرار بگیرد.
عدم استفاده از ظرافت و زیبایی برای طرح اولیه تندیس، توجه مخاطبین را به خود جلب نمی‌کند.

این موضوع، منجر به عدم تمایل به مشاهده و دقت به تندیس است. بنابراین فرایند تبلیغات در ساخت تندیس به این شکل، به کلی رو به نابودی است.
بنابراین طرح تبلیغات بر روی تندیس، با ساختار و طراحی نامناسب و زشت، به کلی با شکست رو به رو می‌شود.

تندیس شورا

ساختار تبلیغاتی و آرم یک سازمان

برای ساختار تندیس تبلیغاتی، برخورداری از آرم و لوگوی سازمان به شدت مهم است. آرم و لوگو، در ساختار تندیس، باید به شکل واضح بر روی آن قرار بگیرد.
بخش قابل توجهی از تبلیغات به کمک آرم یا لوگو بر روی تندیس شکل می‌گیرد.

البته استفاده از شکل موجود برای تندیس، باید به صورت کامل معرف و تعریف کننده سازمان و یا شرکت مربوطه باشد. البته در قسمت زیرین تندیس و یا همان پایه آن، باید به شکل مختصر و مفید، توضیحاتی در رابطه با سازمان مربوطه بیان شود.

فاکتور‌هایی که در تبلیغات برای قسمت پایه تندیس می‌توان از آن‌ها بهره‌مند شد شامل موارد زیر است:

  • اشاره به گواهینامه‌ها
  • استاندارد موجود برای سازمان
  • انواع افتخارات یک بخش از شرکت یا به صورت کلی

نقش ساختار تبلیغاتی تندیس در صنعت

ساختار تبلیغاتی تندیس در بخش صنعت، نقش ویژه و جایگاه بی نظیری را به خود اختصاص داده است. البته در انتخاب اندازه نوع تندیس برای بخش صنعت، باید از فاکتور‌های استاندارد استفاده کرد.

البته باید فضای کافی برای قرارگیری تندیس را در نظر داشت. جدای این فضای موجود برای قرارگیری آن، باید از جای کافی بر روی تندیس نیز جهت اضافه سازی مشخصات و طرح‌های قابل قبول استفاده کرد.
بنابراین در ساخت و تولید تندیس تبلیغاتی، محدوده فضا برای بیان و نوشتن مطالب بسیار ارزشمند است.

از فاکتور‌های دیگر برای ساخت تندیس تبلیغاتی، استفاده از رنگ بندی فوق العاده آن است. برخورداری از رنگ‌های جذاب و براق، با شفافیت و وضوح بیشتر در ساخت تندیس تبلیغاتی، منجر به افزایش کاربرد این مدل از تندیس می‌شود. جنس کاربردی برای تندیس تبلیغاتی، باید با توجه به کاربرد آن در نظر گرفته شود. البته برخورداری از تندیس تبلیغاتی با مواد فلزی، حالت تشریفاتی و رسمی‌تری را به خود می‌گیرد. در بیشتر موارد، از تندیس فلزی برای شکل گیری تبلیغات در فضای آن استفاده می‌شود.

مجسمه ای بر روی آناناس

کیفیت ساختار تبلیغاتی تندیس

علاوه بر شکل ظاهری و زیبایی منحصر به فرد و خیره کننده برای تندیس تبلیغاتی، دقت در کیفیت آن، فاکتور بعدی در استفاده از تندیس است. برخورداری از تندیس تبلیغاتی، به منظور و هدف گذاری‌های مشخص برای مصرف کننده است.

اهدا تندیس تبلیغاتی به افراد، به دست سازمان و افراد ارائه دهنده تندیس می‌باشد. بنابراین آن‌ها به هر فردی که خود صلاح بدانند؛ تندیس مورد نظر را تقدیم می‌دارند.

اما در رابطه با تبلیغاتی سازی تندیس، افراد انتخاب شونده برای اهدا تندیس، باید متناسب با محصولات شرکت باشند. به طوری که استفاده از تندیس برای آن‌ها، به نوعی تبلیغ کاری برای سازمان مربوطه باشد.

به طور مثال، برای صاحبان مشاغل و شرکت‌هایی که به فرض ارائه دهنده محصولات پزشکی هستند؛ باید از تندیس‌های تبلیغاتی متناسب با محیط کاری ارائه دهید که شامل موارد زیر است:

  • متناسب با بیمارستان
  • درمانگاه
  • مطب پزشکان
  • داروخانه

در هر صورت تندیس تبلیغاتی پزشکی برای نمایشگاه اتومبیل، چندان مناسب و کاربردی نیست. بنابراین جایگاه فروش ویژه‌ای را در انتخاب افراد متناسب با دریافت تندیس تبلیغاتی، برای محصولات خود کسب نمایید.

هزینه برای خرید یا سفارش تندیس تبلیغاتی، دارای تنوع بسیار زیادی است. البته هزینه برای تندیس تبلیغاتی برای یک سازمان و صاحب کسب و کار، با توجه به کارشناسی‌های موجود بر روی آن تخمین زده می‌شود.

البته برخورداری از تندیس تبلیغاتی برای یک سازمان، به عنوان هزینه بشمار نمی‌آید. در واقع، برخورداری از تندیس تبلیغاتی، به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت مورد توجه و دقت همگان است.

بنابراین قیمت پیشنهادی برای ساخت تندیس تبلیغاتی در برابر خدمات آن، بسیار محدود و ناچیز است. البته با تغییر در اندازه و ابعاد تندیس تبلیغاتی، بر روی کاهش قیمت آن، تاثیرگذار باشید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *