خصوصیات تندیس حجمی

تندیس حجمی دارای فناوری‌های نوین و ایده‌های خلاقانه و بسیار ارزشمند است. البته برخورداری از تندیس حجمی در این سال‌ها، در بازار رقابتی در میان تولید کنندگان، گوی سبقت را ربوده است.

البته این روز‌ها، پیشرفت در زمینه هنری و صنعت در جامعه، مورد قبول و نیاز به توجه است. بنابراین بیشتر فعالان در این حوزه، با دقت بیشتری نسبت به فعالیت‌های هنری و صنعتی تولید کنندگان و خلاقان در این زمینه می‌باشند.

برخورداری از انواع محصولات به شکل هنری و ایده‌های نوین در ساخت و تولید تندیس پلکسی به عنوان یک هدیه تبلیغاتی نیز مورد توجه است.

البته عرصه بهره‌مندی از تبلیغات در جامعه امروز، برای هر کسب و کاری، بسیار هدفمند است. تبلیغات، شکل و ساختار نوینی را در دنیای امروز، به خود گرفته‌اند.

تنها تبلیغات در تلویزیون و پخش آگهی‌های تبلیغاتی نهفته نیست. بلکه شکل و ساختار قابل تغییر آن، در تندیس نیز نمایان است.
تبلیغ برای یک کار و حرفه، به کمک نمودار ساختن آن در تندیس، امکان پذیر است.

بنابراین بیشتر افراد تولید کننده، از تندیس‌های تقدیر و تشکر خود، بیشتر به عنوان یک فرایند تبلیغاتی استفاده می‌کنند.
کلمات و حکاکی‌هایی که بر روی تندیس شکل می‌گیرد؛ از فاکتور‌های تبلیغاتی می‌باشند.

این مدل از تبلیغات، به صورت کاملأ محسوس در تندیس به کار می‌رود. بنابراین فعالان در زمینه کسب و کار، به تندیس، نگاهی تبلیغاتی دارند.

از ویژگی‌های قابل توجه برای تندیس حجمی، برخورداری از خلاقیت و ایده‌های ناب برای آن است. البته ایده‌هایی که بتوان به کمک آن‌ها شکل و ساختار تندیس، را به مدل‌های متنوعی در بازار رواج داد.

تندیس مجسمه ای بر روی مکعب

توجه افراد، زمانی به تندیس معطوف می‌شود که بتوان از ایده‌های خلاقانه در آن استفاده کرد. ایده‌هایی که شکل و ظاهر تندیس را به شکل قابل توجهی، مورد تغییر و ظرافت بیش از اندازه‌ای قرار می‌دهند.

از فاکتور‌های دیگر برای ساخت و تولید تندیس حجمی، استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در تولید آن است.
تکنولوژی و خلاقیت نوین، دو فاکتور مهم در صنعت تندیس سازی است. شکل گیری تندیس‌های خاص و خیره کننده به دست سازندگان خلاق قابل به انجام است.
البته طراحی و ساخت تندیس، با بُعد و اندازه‌های متفاوتی در بازار وجود دارد. ساخت تندیس به صورت چند بُعدی، یکی از خلاقیت‌های موجود در تولید آن است.

فاکتور زیبایی

از نکات مهم و کلیدی برای توجه بیش از اندازه نسبت به تندیس حجمی، دقت در زیبایی آن است. بیشتر مصرف کنندگان تندیس از هر نوعی، ابتدا بر روی زیبایی آن توجه ویژه‌ای دارند.

فاکتور‌های دیگری مانند جنس و کیفیت آن، در مراحل بعدی شکل می‌گیرد. استفاده از طراحی‌های خاص و جذاب، به زیبایی تندیس حجمی کمک شایانی می‌کند.

ساخت تندیس حجمی

از فاکتور‌های دیگر برای ساخت تندیس حجمی، باید به متریال‌های خاص آن دقت و اشاره داشت. دقت و توجه به متریال‌های خاص و بی نظیر برای تولید تندیس، نوع مصرف آن در بازار است.
محصولات موردنیاز و توجه در بازار، برای تقاضای سفارش دهنده و فاکتور‌های دیگر آن است.

برای تولید و ساخت تندیس حجمی از مواد زیر استفاده می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • سرب
  • برنج
  • چوب
  • فلز
  • شیشه
  • فایبرگلاس

تمامی موارد فوق، برای ساخت تندیس، به کار می‌رود. البته استفاده برخی از مواد برای ساخت تندیس، بسیار ساده و برخی از آن‌ها نیز اندکی دشوار به نظر می‌آید.
استفاده از دستگاه‌های لیزری، برای برشکاری تندیس، بسیار مهم و کاربردی می‌باشند.

انواع تندیس

تولید تندیس حجمی در گذشته

برای ساخت و تولید تندیس با ساختار حجمی در ایام گذشته، از شیوه و روش کنده کاری استفاده می‌شد.
کنده کاری، از شیوه‌های مرسوم قدیم برای ساخت و تولید تندیس بود.

اما این روش، یک کار پُر زحمت و زمان گیر بود. برای کنده کاری بر روی تندیس، وقت و زمان زیادی باید سپری می‌شد.

اما این روز‌ها، به کمک دستگاه‌های نوین و پیشرفته و به کمک افراد متخصص، با سرعت و سادگی بیشتری اقدام به تولید تندیس‌های جذاب و فوق العاده می‌کنند. این مدل از تندیس‌ها دارای ساختار برجسته بی نظیری به خود می‌باشند.

از روند‌های کاری برای ساخت و تولید تندیس با پلکسی شیوه جفت کاری است. جفت کاری، از روش‌های مورد استقبال برای تولید کنندگان می‌باشد.
ابتدا از قطعات تولیدی ساخته شده از قبل، برای جوشکاری آن، استفاده می‌کنند.

البته فرایند‌های دیگری بر روی تندیس به صورت حجمی، با توجه به ریخته گری نیز انجام می‌شود. ریخته گری یک فاکتور دیگر برای ساخت و تولید تندیس است.

از عامل‌های دیگر برای ساخت تندیس حجمی، طراحی زیبا و ایده آل آن است. استفاده از طراحی منحصر به فرد در تولید تندیس، منجر به فروش بیشتر در بازار شده است.

البته با توجه به میزان اهمیت هنر و هنرمندی در بین اقشار جامعه، بسیاری از تقدیر و سپاس گزاری‌ها از افراد، به کمک تندیس صورت می‌گیرد.
برخورداری از تندیس حجمی در فعالیت‌های زیر بسیار زیاد دیده شده است که شامل موارد زیر است:

  • تندیس حجمی و کاربرد آن در جشنواره‌های هنری
  • انواع بزرگداشت شخصیت‌های برجسته
  • تقدیر و تشکر از این افراد
  • یادبود
  • برگزاری انواع سمینار
  • استفاده از هدایای تبلیغاتی
  • مناسب برای جشن فارغ التحصیلی

البته محصولات فوق برای ساخت تندیس، شکل و ساختار متفاوت به خود را دارند. به طور مثال، استفاده از سیمرغ بلورین و یا کفش طلایی، از جمله تندیس‌های متفاوت با شاخص‌های خاص به خود در تولید و ساخت آن می‌باشد.

بنابراین هر نوع تندیسی، متناسب با هر فعالیت هنری و یا صنعتی نیست. کاربرد و عملکرد تندیس، با توجه به طراحی‌های شکل یافته در آن، تخمین زده می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *