نشان سینه و مدالیون

نشان سینه و مدالیون

نشان سینه و مدالیون یعنی برجسته کردن شکل و شمایل آرم و لوگوی یک شرکت یا سازمان به ابعاد کوچک که در حالت کلی معرف پرسنل آن سازمان یا شرکت می‌باشد. امروزه بج‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. جنس بج ازفلز، ورق پلکسی، چوب است.
قرار گرفتن بج درسمت چپ لباس قرار می‌گیرد در غیر این صورت جلوه و جذابیت خاصی ندارد. نشان سینه به چند روش مختلف ساخته می‌شود. از جمله:

روش برش دستی: در این روش، پس از فرایندهای پرداختی اسید کاری بر روی ورق برنز طرح موردنظر را برش زده و پس از نصب گیره با یکی از فلزهای طلا نیکل یا پلی استر آبکاری می‌کنند.

روش قالبی: در این روش باقالب گیری از طرح موردنظر به روش ریخته گیری با فلز سرب ساخته می‌شود. شایان ذکر است که نشان سینه قالبی برای تیراژ بالا مناسب است و درتیراژ پایین مقرون به صرفه می‌باشد. ولی بج سینه دستی در هر تیراژی قابل اجرا می‌باشند.

بج را می‌توان در هر شرایطی همراه خود داشته باشید. برای معرفی سازمانی که یک شخص در آن مشغول به کار است می‌توانید تندیس با پلکسی یا بج را به گروه هنری انعکاس سفارش دهید.

مدال یا مدالیون :یک شی هنری کوچک قابل حمل و یک فلزی نازک دارای طرح در هر دو طرف آن است. مدال‌ها به طور معمول برای یادبود و به عنوان جایزه اهدا می‌شوند.

آن‌ها معمولا مانند سکه توسط قالب‌ها ساخته می‌شوند. یک مدال ممکن است برای تقدیر از موفقیت‌های ورزشی، نظامی، علمی، فرهنگی، دانشگاهی یا سایر موفقیت‌ها به شخص یا سازمانی اعطا شود.