خرید ورق‌‌های پلکسی گلاس

اطلاع داشتن از نکات خرید ورق‌‌های پلکسی گلاس به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

راهنمای خرید ورق‌‌های پلکسی گلاس

فاکتورهای مهمی که در هنگام خرید ورق‌های پلکسی گلاس باید رعایت شود عبارت است از:

  1. جنس
  2. انعطاف‌پذیری
  3. ضخامت
  4. قابلیت عبور نور
  5. اندازه پلکسی گلاس
  6. تمیز بودن ورق پلکسی
  7. برندهای ورق پلکسی گلاس
  8. قیمت پلکسی گلاس

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. جنس

بهترین تندیس‌ها برای سازمان‌ها باید جنس خوبی داشته باشند، جنس ورق‌های پلکسی گلاس از نکات مهم در هنگام خرید است؛ زیرا در بعضی از موارد این ورق‌ها آن چیزی نیستند که مورد نیاز شما باشد.

جنس ورق‌های پلکسی گلاس از نوعی ترموپلاستیک تشکیل شده است که با روش ریخته‌گری مسطح تولید می‌شوند. ماده تشکیل دهنده اولیه ورق‌های پلکسی پلی متیل متاکریلات در چند نوع پلکسی رنگی، ترانسپارنت، پلکسی گلاس آینه ای، پلکسی گلاس شفاف تولید می‌شوند.

چند نمونه از پلکسی گلاس رنگی، ترانسپارنت، پلکسی گلاس شفاف و پلکسی گلاس آینه‌ای تولید می‌شود. طلق اکریلیک عایق صوت نیست؛ لذا در برابر رطوبت از مقاومت و دوام بسیار زیادی برخوردار است که قبل از خرید طلق بایستی به این نکته دقت کرد.

ورق‌ های پلکسی گلاس

2. انعطاف‌پذیری

ورق‌های پلکسی گلاس از انعطاف‌پذیری محدودی برخوردار هستند. این ورق‌های ضخامت بالایی دارند از همین رو می‌توان گفت که به هیچ وجه منعطف نیستند.
در برخی از مواقع برای ساخت برخی از محصولات ورق‌های پلکسی به صورت منحنی حالت داده می‌شوند. فرم‌پذیری و حالت‌پذیری ورق‌های پلکسی گلاس با استفاده از ابزارهای حرارتی مختلفی صورت می‌گیرد. در زمان خرید پلکسی برای ساخت محصولی خاص بایستی به ضخامت آن دقت زیادی داشته باشید تا در هنگام تولید آن با مشکل مواجه نشوید. همچنین بهتر است از معتبرترین برندهای ورق‌های پلکسی گلاس موجود در بازار استفاده کنید.

3. ضخامت

یکی از نکات خرید ورق‌‌های پلکسی گلاس توجه به ضخامت ورق است. در برخی از مواقع به علت‌عدم توجه به نیاز و نوع طراحی محصول اقدام به خرید پلکسی می‌کنیم که بعد از شروع مراحل تولید و برش لیزری به خوبی متوجه خواهیم شد ضخامت مناسبی انتخاب نکرده‌ایم.

دقت و توجه به میزان ضخامت موردنیاز در زمان خرید پلکسی از بروز سایر مشکلات جلوگیری خواهد کرد.

ورق‌ های پلکسی گلاس

4. قابلیت عبور نور

قابلیت عبور نور یکی نکات خرید ورق‌‌های پلکسی گلاس است. در واقع اختلاف رنگی را نمی‌توان دلیلی بر با کیفیت بودن ورق پلکسی گلاس دانست.
با توجه به ویژگی کد رنگی یکسان هر دو ورق پلکسی گلاس قابلیت انعکاس نور را از خود ندارند یا اختلاف رنگی ندارند.

5. اندازه پلکسی گلاس

اندازه ورق‌های پلکسی گلاس به صورت عمومی 183×122سانتیمتر است. این اندازه به نام ورق کامل یا شیت کامل نامیده می‌شود؛ در موارد متعددی نیاز به خرید پلکسی گلاس ورق کامل نیست.

سایز کوچک‌تر ورق‌های پلکسی گلاس هم قابل ارائه است. اندازه زیر جزء اندازه‌های استاندارد است که نیاز به برش ورق‌های پلکسی گلاس شیت دارد.
اندازه‌های مختلف پلکسی گلاس عبارتند از:

  • 61×61 سانتیمتر
  • 122×61 یک سوم ورق
  • 122×91 نیم ورق

6. تمیز بودن ورق پلکسی

یکی از نکات بسیار مهم در هنگام خرید ورق‌‌های پلکسی گلاس این است که بیشترین کاربرد را در مصارف تزیینی، لوکس و دکوری دارد. بنابراین هر نوع زدگی، ضایعه رنگی و یا لکه‌ای نبایستی در این ورق‌ها وجود داشته باشد. از ورق پلکسی برای ساخت تندیس با پلکسی استفاده می‌شود در نتیجه تمیز بودن ورق بسیار مهم است.

معمولا در برندهای مختلف شاهد وجود ضایعاتی بر روی سطح ورق‌ها خواهیم بود. در واقع این ضایعات در هنگام تولید ایجاد می‌شوند.
به عنوان نمونه گرد و غباری که بر روی مواد پلکسی گلاس مخلوط می‌شود و بعد از تولید به صورت ذرات گرد و خاک بر روی سطح پلکسی ظاهر می‌شوند.

ساخت تندیس پلکسی گلاس

7. برندهای ورق پلکسی گلاس

برندهای موجود در ایران تماما از کشور تایوان وارد ایران می‌شود. این ورق‌ها از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند. در واقع ورق‌های تایوانی از نظر ظاهری یکسان هستند و در طول زمان هیچ نوع تغییراتی در شکل و رنگ آن‌ها به وجود نیامده است.

از مزایای ورق‌های پلکسی گلاس تایوان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ضخامت ورق‌های پلکسی گلاس تایوان همیشه ثابت است. از خاصیت‌های ورق‌های تایوانی عبور نور است که درصد خورندگی نور کمتری در مقایسه با سایر ورق‌ها دارد.
با کیفیت‌ترین ورق‌های پلکسی و خمکاری، پلکسی گلاس تایوانی است. ممکن است شما به آسانی شاهد زدگی یا ذرات گرد و خاک بر روی سطح ورق‌های تایوانی باشید. احتمالا موارد فوق نیمی از فاکتورهای کیفی ورق‌های پلکسی تایوانی باشند که به آن‌ها پرداخته شده است.
در واقع برجسته‌ترین فاکتور کیفی ورق‌های تایوانی، مناسب بودن برای برش لیزری است.

در واقع این ورق‌ها بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای چاپ لیزری هستند. این نوع ورق‌ها در زمان برش دچار هیچ نوع زدگی نمی‌شوند و لبه‌های برش به هیچ وجه دچار سوختگی نمی‌شوند. دو برند معروف و شناخته شده ورق‌های پلکسی گلاس تحت عنوان یرلانگ و چوچن نامیده می‌شود.

8. قیمت پلکسی گلاس

برای خرید ورق‌های پلکسی گلاس ضرورتی به تهیه اندازه‌های استاندارد نیست. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت انعکاس سایز مورد نظر خود را انتخاب کنید و یا با کارشناسان این مجموعه در این زمینه مشاوره بگیرید.
قیمت ورق‌های پلکسی گلاس براساس فاکتورهایی که در فوق بیان شد با یکدیگر متفاوت می‌باشند. امیدوارم این نکات به شما در انتخاب صحیح و با کیفیت ورق‌های پلسکی گلاس کمک‌های بسزایی کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *