انواع تندیس‌ های پلکسی گلاس

تولیدکنندگان و سازندگان انواع ورق پلکسی گلاس، براساس نوع کاربرد، ویژگی‌ها و متریال مختلفی اعم از ابعاد، رنگ، ضخامت، کیفیت و غیره انجام می‌شود. شما با استفاده از نوع نیاز خود مناسب‌ترین انواع تندیس‌‌های پلکسی گلاس را انتخاب کنید.

انواع تندیس‌‌های پلکسی گلاس

پرکاربردترین انواع تندیس‌‌های پلکسی گلاس عبارت است از:

  1. پلکسی شیشه‌ای
  2. نقره‌ای
  3. پلکسی شفاف
  4. رنگی
  5. پلکسی طلایی
  6. طلایی براق
  7. پلکسی ترانسپارنت
  8. میرور یا آینه‌ای
  9. پلکسی مشکی مات سندبلاست

در ادامه هر یک از موارد فوق را برسی خواهیم کرد.

انواع تندیس‌ های پلکسی گلاس

1. پلکسی شیشه‌ای

پلکسی شیشه‌ای که همانند طلق‌های شیشه‌ای است به دو صورت استخوانی و دوغی به بازار ارائه می‌شود. ورق‌های پلکسی شیشه‌ای استخوانی شفاف و براق‌تر از پلکسی دوغی می‌باشند البته قابلیت عبور نور را ندارند.

ورق‌های پلکسی دوغی نور را به آسانی از خود عبور می‌دهند؛ بنابراین شما می‌توانید نور را به صورت یکسان از خود متصاعد کنید؛ با توجه به ویژگی مطرح شده نمی‌توان از آن‌ها برای ساخت حروف برجسته استفاده کرد.

پلکسی دوغی به دلیل آن که نور را به راحتی از خود عبور می‌دهند، نمی‌تواند آن را به صورت یکنواخت از خود متصاعد کند. بنابراین نمی‌توان از آن‌ها برای ساخت حروف برجسته استفاده نمود.

2. پلکسی نقره‌ای یا سیلور

پلکسی نقره‌ای شباهت زیادی به ورق‌های پلکسی آینه‌ای دارد. در پشت این ورق‌ها یک لایه جیوه استفاده شده است که قابلیت عبور نور را ندارند.
از این نوع پلکسی‌ها برای ساخت انواع وسایل دکوری و تزیینی همچنین آینه‌های دکوراتیو استفاده می‌شود.

3. پلکسی شفاف

از ویژگی‌های ورق‌های پلکسی شفاف می‌توان به خاصیت عبور نور اشاره کرد که شبیه به شیشه یا حتی بیشتر از شیشه هستند. وزن این نوع ورق‌ها در برابر شیشه بسیار سبک است و تقریبا نیمی از وزن شیشه را دارند.

ورق‌های پلکسی شفاف در طیف‌های رنگی مختلف اعم از: آبی، کهربایی، قرمز و غیره هستند که از آن‌ها برای ساخت وسایل تزیینی و یا هدایای تبلیغاتی مانند تندیس با پلکسی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

4. پلکسی رنگی

از دیگر ورق‌های پرکاربرد که تنوع رنگی بالایی دارند می‌توان به پلکسی رنگی اشاره کرد که بیشترین استفاده را برای وسایل دکوری و تزیینی دارد.
برای برش زدن ورق‌های پلکسی از دستگاه‌های لیزر، برش خورده می‌توان استفاده کرد تا عبور نور از آن‌ها به راحتی انجام شود، از سوی دیگر ورق قابل مشاهد نخواهند بود.

انواع تندیس‌ های پلکسی گلاس

5. پلکسی طلایی یا گولد

ورق‌های پلکسی برای ساخت انواع وسایل مختلف از جمله تندیس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع ورق‌های پلکسی طلایی بسیار شکیل و جذاب هستند؛ از همین رو یک انتخاب عالی برای هدیه دادن به افراد جهت قدردانی و تشکر از آن‌ها است.
در واقع ورق‌های پلکسی از محبوب‌ترین انواع پلکسی هستند که در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

6. پلکسی طلایی براق

تندیس پلکسی طلایی براق یکی از انواع تندیس‌های پلکسی گلاس است که تا حدودی مات است و تقریبا 5 درصد نور را از خود عبور می‌دهد.

7. پلکسی ترانسپارنت

ورق‌های پلکسی ترانسپارنت رنگ شفافی دارند. از ویژگی‌های بارز این ورق‌ها خاصیت عبور نور است که فضای پشت این ورق‌ها را می‌توان به صورت کامل مشاهده کرد.

در واقع ورق‌های پلکسی ترانسپارنت از نظر ظاهری شباهت زیادی به شیشه‌های رنگی دارند و می‌توان فضای پشت ورق‌ها را به صورت رنگی مشاهده کرد.
پرکاربردترین ورق‌های ترانسپارنت دارای ضخامت 2 میلیمتر است.

8. پلکسی میرور یا آینه‌ای

یکی از پرمصرف‌ترین نوع پلکسی می‌باشد که بیشترین کاربرد را در ساخت تندیس و آینه دارد. در واقع برای ساخت آینه از پلکسی‌هایی که شفافیت بالایی دارند استفاده می‌شود که یک سمت آن را به جیوه آغشته می‌کنند.
رنگ‌بندی ورق‌های پلکسی آینه‌ای از یک سطح آینه‌ای سبک و بازتابنده با یک صفحه محکم و مقاوم همچنین برعکس تشکیل شده است.
ورق آینه‌ای به علت افزایش مقاومت در برابر ضربات، مقاومت بالا در برابر آن، وزن پایین بهترین جایگزین برای استفاده از شیشه و آینه است.

کاربرد ورق‌های پلکسی آینه‌ای عبارتند از:

  • ساخت انواع تندیس، لوح تقدیر و یادبود
  • تولید انواع تابلوهای تبلیغاتی، تجاری و صنعتی
  • ساخت انواع ماکت‌ها و لوازم کمک آموزشی
  • استفاده در دکوراسیون داخلی مانند سقف کاذب، دیوارکوب، کابینت‌ها، ویترین مغازه‌ها و غیره.
  • ساخت انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی
  • استفاده از وسایل دکوری و تزیینی مانند ساعت‌های دیواری و رومیزی

تندیس پلکسی

9. پلکسی مشکی مات سندبلاست

ضخامت ورق‌های پلکسی مشکی مات سندبلاست 2.8 میلیمتر است. ورق‌های پلکسی مشکی مات سندبلاست در برابر شرایط آب و هوایی، سرما و گرما بسیار مقاوم هستند.

از دیگر قابلیت‌های این نوع ورق‌ها می‌توان به:

  • افزایش مقاومت و استحکام در برابر ضربه‌های فیزیکی
  • نصب راحت و سریع
  • قابلیت اره کاری، فرزکاری و سوراخکاری

بر روی  آن اشاره کرد.

پلکسی ایرانی

پلکسی ایرانی همانطور که از نامش مشخص است ساخت کشور خودمان است. این نوع پلکسی اسامی مختلفی دارد. این نوع پلکسی از نسبت به سایر محصولات دیگر بسیار مقرون به صرفه است به همین دلیل از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

تمامی ورق‌های پلکسی فوق در ایران موجود است منتهی کشورهای سازنده آن متفاوت می‌باشند.

پلکسی گلاس تایوانی

پلکسی گلاس تایوانی ساخت کشور تایوان است که از بهترین برندها و تولیدکنندگان پلکسی گلاس در جهان محسوب می‌شود. تمامی برندهای پلکسی گلاس تایوانی به سراسر جهان و البته به ایران هم صادر می‌شود.

انواع تندیس‌‌های پلکسی گلاس با متریال و مدل‌های مختلف در گروه هنری انعکاس زیر نظر طراحان حرفه‌ای و مجرب با به روزترین و مدرن‌ترین دستگاه‌های طراحی، برش و چاپ با بهترین کیفیت و قیمت مناسب انجام می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *