کاربرد تندیس پلکسی

کاربرد تندیس پلکسی برای تشکر از افراد سرشناس و تقدیر از آن‌ها است. تولیدکنندگان در ساخت تندیس پلکسی ابتدا آن را در طرح و ابعاد متفاوت ایجاد می‌کنند.

طراحی اولیه برای ساخت تندیس، همواره مدنظر، بیشتر مصرف کنندگان است. بیشتر مصرف کنندگان تندیس پلکسی، ابتدا به طراحی اولیه آن دقت دارند.
طراحی، شکل و ساختار تندیس، از مهم‌ترین بخش‌های ساخت آن است.

رنگ، از جمله متریال‌های کاربردی دیگر برای تولید تندیس پلکسی است. رنگ بندی برای مصرف کننده در تندیس، از اهمیت بسیار ویژه و زیادی برخوردار است. بنابراین بیشتر مشتریان، دقت خود را بر روی رنگ بندی و طراحی تندیس، افزایش می‌دهند. البته افراد کمی، نسبت به متریال کاربردی برای ساخت تندیس، دقت دارند.

از مواد اولیه برای ساخت تندیس، ابتدا باید به ماده شفاف آن، به نام پلی کربنات اشاره داشت. پلی کربنات، از جنس پلیمر است. در اصل، پلیمر، پلاستیک فشرده شده است.
ساختار تولیدی برای پلیمر در دو مدل، شفاف و مات در بازار رواج دارد. بسیاری از تولیدکنندگان، با توجه به نیاز خود در سطح تولید، دقت خود را برای مات و شفافی پلیمر، افزایش می‌دهند.

برای تولید کننده تندیس پلکسی، طراحی و ساختار زیبا، در درجه اهمیت زیادی است.
پلیمر به صورت شفاف و یا مات، جنس اولیه برای ساخت آن است.

البته از تندیس پلکسی، در بیشتر رویداد‌ها و جشنواره‌ها استفاده می‌شود. بنابراین کاربردی‌ترین، نوع تندیس، پلکسی است.
با این حال، سلیقه افراد، در انتخاب نوع تندیس، نسبت به یکدیگر متفاوت است.

برای تشکر و قدردانی از افراد مهم و سرشناس، در زمینه کاری و هنری یا هر فعالیت اجتماعی مهم دیگر، از تندیس پلکسی آماده استفاده می‌شود.

از آن به عنوان هدیه و یادبود، برای برخی از مجالس استفاده می‌شود. این نوع از تندیس، از نظر ظاهری، به شدت شبیه به شیشه است.
از نظر براقی و نوع شفافیت، در سطح وسیعی از ساخت قرار گرفته است.

البته شفافیت تندیس پلکسی از نظر ساخت، نسبت به شیشه، بسیار بیشتر و بهتر است.

فرایند تولید و ساخت تندیس پلکسی به وسیله دو نکته کاربردی بهینه می‌شود. به کمک استفاده از نرم افزار‌های سه بُعدی و دو بُعدی، فرایند طراحی برای تندیس انجام می‌شود.
طراحی برای تندیس، به صورت سه بُعدی و دو بُعدی، منجر به شکل گیری بهتر و بهینه‌تر در ساختار آن است.

تندیس

چگونه تندیس پلکسی ساخته می‌شود؟

ابتدا باید طراحی اولیه برای ساخت مشخص شود. برای این کار، طرح ابتدایی، به وسیله مشتری انتخاب و در نهایت تائید می‌شود.
به این ترتیب، طرح اولیه، به کمک دستگاه برشکاری می‌شود.

دستگاه مرتبط برای انجام برشکاری، استفاده از لیزر است. دستگاه لیزر، طرح نهایی را برشکاری و حکاکی می‌کند.

برای انجام فرایند حکاکی بر روی تندیس، می‌توان با توجه به سلیقه مشتری، آن را ساده یا با شاخص‌های رنگی، تهیه و تولید کرد.
برای ساخت تندیس می‌توان به صورت تلفیقی نیز از این فاکتور‌ها استفاده کرد.

ترکیب سازی تندیس پلکسی، به همراه آلیاژ برنج، یک شاهکار هنری را به وجود می‌آورد. حتی ترکیب سازی پلکسی با چوب، خود یک فرایند بی نظیر است.

البته برای استفاده از چوب و ترکیب سازی آن با پلکسی، از فرایند برشکاری بهره می‌برند. البته اجزای دیگر تندیس، با کمک چسب کلروفرم در کنار هم قرار می‌گیرند.
در ایام قدیم، برای ساخت تندیس پلکسی، از ابزار‌های بسیار ساده و اولیه استفاده می‌شد.

به طور مثال برای ساخت تندیس در گذشته، از اره برای برشکاری بهره می‌بردند. اما امروزه، برای ساخت و تولید تندیس، از دستگاه نوین برشکاری و همین طور لیزر، بهره‌مند می‌شوند.

تندیس طلایی

از جمله نکات مهم در رابطه با تندیس از نوع پلکسی، دقت در اندازه و طرح آن است. البته طرح و اندازه، به مراتب بر روی قیمت آن نیز بی تاثیر نیست.
قیمت تندیس پلکسی، نسبت به مواد اولیه کاربردی و طراحی آن، سنجیده و برآورد می‌شود.
به همین جهت، بیشترین توصیه برای خریداران، دقت در انتخاب آن‌ها است. هر انتخابی، هر چه به فاکتور‌های اصل نزدیکتر باشد، فرایند خرید نیز هزینه بیشتری را به خود می‌گیرد.

ضخامت، فاکتور دیگر برای ساخت تندیس است. بنابراین فاکتور ضخامت، بر روی ساختار تندیس، به شدت تاثیرگذار است.
به طور مثال، برای ایجاد ضخامت بر روی تندیس، از یک میل تا سه میل یا بیشتر نیز استفاده می‌شود.

از جمله مواد کاربردی برای ساخت تندیس شامل موارد زیر است:

  • چوب
  • فلز
  • سنگ

هر یک از موارد فوق، به صورت جداگانه و یا به شکل تلفیقی در کنار هم قرار می‌گیرند. برای ساخت تندیس  از بهترین برندهای ورق‌های پلکسی گلاس استفاده می‌شود.

از ویژگی‌های بسیار مهم نسبت به تندیس پلکسی، می‌توان به مقاومت و استحکام بسیار بالای آن اشاره داشت. مقاومت بسیار زیاد پلکسی نسبت به شیشه، بسیار مشهود است.
از جمله ضخامت موجود برای تندیس پلکسی و مواد اولیه آن، به صورت صفحاتی در ابعاد، 2/1*8/1 روانه بازار می‌شود.
از موارد دیگر برای تندیس مقاومت پنج برابری آن، نسبت به تندیس شیشه‌ای است. از موارد دیگر برای ساخت تندیس، انعطاف پذیری بسیار بالا و فوق العاده برای آن است.

تندیس در برابر نور آفتاب، عامل شیمیایی و همین طور پاک کننده‌های خانگی، از مقاومت و استحکام بسیار زیادی برخوردار است. تندیس پلکسی، از محبوب‌ترین، نوع تندیس‌ها، در میان کاربران و استفاده کنندگان از آن است.

هزینه تولید این مدل از تندیس، نسبت به شیشه، کمتر است. درصد شکستن و میزان آسیب دیدن آن، به مراتب، بسیار کمتر از شیشه می‌باشد. فرایند چاپ و حکاکی بر روی تندیس پلکسی، در طیف وسیعی از طرح‌ها وجود دارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *