فرایند تولید و ساخت تندیس پلکسی گلاس

تندیس با پلکسی زیر مجموعه تندیس‌های آماده است. در این نوع تندیس‌ها از بهترین برندهای ورق‌های پلکسی گلاس استفاده شده است به همین دلیل به این اسم نامیده می‌شوند.

در ادامه شما را با فرایند تولید و ساخت تندیس پلکسی گلاس آشنا می‌کنیم. تندیس پلکسی یا پلکسی گلاس از جنس پلی کربنات شفاف پلیمری ساخته شده است.

ورق‌های پلکسی به پلاستیک‌های فشرده‌ای گفته می‌شود که در دو نوع مات و شفاف تولید و ساخته می‌شوند. فرایند ساخت این تندیس نسبت به سایر تندیس‌های دیگر کوتاه‌تر و سریع‌تر است.
تندیس پلکسی در ضخامت‌های متفاوتی برش داده می‌شود و از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است.

این نوع تندیس‌ها در برابر شکستگی و آسیب دیدگی بسیار مقاوم و با دوام هستند.

سایز استاندارد برای ساخت تندیس شامل:

  • 10×15 سانتی‌متر
  • 12×18 سانتی‌متر
  • 15×20 سانتی‌متر
  • 17×22 سانتی‌متر
  • 17×26 سانتی‌متر
  • 10×10 سانتی‌متر
  • 15×15 سانتی‌متر
  • 20×20 سانتی‌متر

فرایند تولید و ساخت تندیس پلکسی گلاس

فرایند ساخت تندیس پلکسی گلاس به شرح زیر می‌باشد:

  • سفارش تندیس
  • طراحی تندیس
  • بررسی طرح قبل از برش
  • انجام تست پیش از برش لیزر پلکسی
  • ساخت تندیس پلکسی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. سفارش تندیس

قیمت تمام شده تندیس پلکسی در مقایسه با هزینه تندیس حجمی و سایر تندیس‌های دیگر بسیار مقرون به صرفه‌تر است.
محاسبه هزینه ساخت بستگی به عوامل مختلفی بستگی دارد اعم از میزان مقاومت، طرح و رنگ بندی مورد استقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است و تا به امروز در حال رشد و پیشرفت است.

برای انتخاب کردن طرح دلخواه خود و نوع متریال تندیس شما می‌توانید از کارشناسان متخصص و ماهر گروه هنری انعکاس تماس حاصل فرمایید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

تندیس پلکسی

2. طراحی تندیس

برای ساخت تندیس می‌توانید طرح مورد نظرتان را به سازنده تندیس سفارش دهید. بعد از انتخاب طرح با رعایت و تکنیک‌های طراحی که باید متناسب با موضوع یا رویداد باشد.

تصویر و نوشته‌ها بر روی تندیس با دقت و ظرافت بالایی انتخاب می‌شوند تا مفهوم اثر را به مخاطب نشان دهد. تندیس پلکسی گلاس بسیار منعطف است و بهترین گزینه برای طراحی‌های ظریف است.

3. بررسی طرح قبل از برش لیزر

بعد از فرایند طراحی، نوبت به برش لیزر می‌رسد پیش از برش ابتدا به طور کامل و دقیق طرح مورد نظر خود را بازبینی کنید. در اکثر مواقع اتفاق افتاده است که یک ایراد کوچک از چشم طراحی پنهان مانده و موجب خراب شدن کار برش لیزری شده است.

چنانچه که با کمی دقت و حوصله و بررسی طرح می توانید از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

در واقع بررسی نهایی که طرح بیشتر از 5 دقیقه وقت شما را نمی‌گیرد؛ لذا همین چند دقیقه‌های کوتاه می‌تواند یک ورق پلکسی به ارزش 700 الی 3 میلیون تومان را خراب کند.
لازم است که قبل از برش لیزری حتما طرح مورد نظر خود را حتما چک کنید.

4. انجام تست پیش از برش لیزر

مهم‌ترین فرایندی که باید پیش از شروع برش لیزر پلکسی انجام شود تست برش لیزر است.
در واقع دو نوع تست پیش از برشکاری انجام می‌شود:

  • تست سایز
  • تست برش

*تست سایز

این تست بر روی تمامی دستگاه‌های برش لیزر تعبیه شده است. تنها کافی است که نازل دستگاه با حرکت بر روی ورق یک کادر فرضی مستطیلی شکل به ابعاد قابل برش بر روی ورق نمایش دهد.

نتیجه این تست نشان می‌دهد که آیا فایل شما آماده برش است یا نه. در حالی که این تست تنها 20 ثانیه طول می کشد؛ اما بیش از 50 درصد از خدمات دهندگان برش لیزری از انجام آن سرباز می‌زنند.

تندیس پلکسی

*تست برش

در تست برش بخش از طرح را روی قطعه ای از پلکسی گلاس برش دهید تا اطمینان حاصل کنید که تنظیمات دستگاه شما برای برش درست است. با این کار متوجه خواهید شد که سرعت و دقت دستگاه را تنظیم کنید.
در صورتی که این تست قبل از شروع برشکاری انجام نشود احتمال دارد که ورق پلکسی به خوبی برش داده نشود و قطعات پلکسی از یکدیگر جدا نشوند.

برای اینکه به نتیجه بهتری دست یابید لازم است که برش را با تنظیمات مختلفی انجام دهید.
استفاده از دستگاه‌های برش لیزری سرعت و دقت فوق العاده بالایی دارند؛ لذا این دو پارامتر اصلی دستگاه‌های لیزر کارت که رابطه معکوسی با سرعت و دقت دارند.

در واقع این به این معنا است که هر چقدر سرعت برش افزایش یابد، دقت برش کاهش خواهد یافت. هنگام برش لیزری دو پارامتر در بهترین شکل خود باید بهینه شوند.

در دستورالعمل دستگا‌های لیزری مقدارهای مناسب برای هر دو پارامتر سرعت و دقت مطرح شده است. از طریق اعداد پیش فرض و آزمون و خطا به راحتی می‌توانید تنظیمات سرعت و دقت را در مقایسه با یکدیگر بهینه کنید.

5. ساخت تندیس

قالب مورد نظر تندیس از نوع ورقه‌های پلاستیکی فشرده شده از جنس پلیمر است. ضخامت هر کدام از این صفحات متفاوت است و بستگی به سفارش مشتری دارد که از کدام صفحه برای ساخت تندیس استفاده نماید.

انتخاب ضخامت صفحه، طرح و نوشته مورد نظر بر روی قالب تندیس حکاکی شده است، سپس برای مرحله نهایی که برش است آماده می‌شود.

برش تندیس‌های پلکسی گلاس از طریق دستگاه‌های لیزری انجام می‌شود. افزایش مقاومت و انعطاف پذیری قالب‌های پلکسی موجب شده است تا دست تولیدکنندگان پلکسی در طراحی این تندیس کاملا باز باشد و آزادی عمل بیشتری در ساخت آن داشته باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *