کاربرد تندیس در جامعه نوین

کاربرد تندیس در جامعه نوین به عنوان وسیله‌ای است که برای یادبود و یادگاری برای برخی از افراد به آن‌ها اهدا می‌شود. قبل از هر چیز، باید یک تعریف کلی، در رابطه با تندیس از نظر مفهوم و کاربرد آن در نظر داشته باشیم.

درک بهتر و مطلوب‌تر در رابطه با تندیس، شکل و جلوه مناسب‌تری را از آن برای مخاطب به نمایش می‌گذارد. در برپایی مراسم‌های متنوع و گوناگون در یک کشور و یا شهر، هدیه یک فاکتور مهم برای قدردانی از افراد فعال در حوزه‌های متفاوت است.

انواع مختلف تندیس مثل تندیس با پلکسی به عنوان یک هدیه ماندگار و با قابلیت بالا، برای افراد موفق در نظر گرفته می‌شود. البته تشکر از افرادی که تلاش‌های بی وقفه‌ای را در رابطه با فعالیت‌های مختص به خود انجام داده‌اند مناسب و قابل قبول است.

تندیس، شکل و نماد‌های متفاوتی را در خود دارد. بنابراین برخورداری از آن، برای هر بخش به صورت فعالیت‌های صنعتی و یا خانگی، شاخص بندی گوناگونی را به خود اختصاص داده است.

بنابراین تندیس متناسب با روز معلم، شایسته فعالیت‌های صنعتی نیست. در هر صورت، برای فعالیت‌های متفاوت در سطح جامعه و قدردانی از آن‌ها، هر کدام تندیس‌های خاص به خود را دارند. ساخت تندیس، خود به عنوان یک هنر تاثیرگذار برای حمایت از افراد پُر تلاش و هدفمند جامعه است.

تندیس فلزی

کاربرد تندیس در جامعه نوین

امروزه ساخت تندیس نسبت به گذشته، شکل‌های متنوع دیگری را به خود اختصاص داده است. در میان این اشکال، هر کدام مناسبت‌های خاص به خود را دارند.

شایع‌ترین نوع تندیس با ساخت متفاوت آن در میان تندیس‌های فراوان، می‌توان به نوع پلکسی گلاس اشاره داشت. این ساخت برای تندیس، دارای تنوع و مقدار بسیار زیادی در بین دیگر تندیس‌ها و جنس مورد استفاده در آن است.

البته نکته مهم دیگر در رابطه با استفاده از تندیس پلکسی گلاس، هزینه آن است. قیمت و هزینه موجود برای این تندیس، نسبت به ساخت‌های دیگر در تندیس‌های متفاوت، بسیار بیشتر است.

از شایع‌ترین نوع تندیس‌ها در بازار امروز، استفاده از تندیس پلکسی است. این مدل از تندیس، برای مراسم و جشنواره‌های خاص، به منظور تقدیر و تشکر از افراد برتر به کار برده می‌شود.

مواد مصرفی در تولید تندیس با یکدیگر تفاوت دارد، این مدل از تندیس، از ورقه‌های پلکسی تشکیل و ساخته شده است. تندیس پلکسی، ضخامت مطلوبی را در ساخت به خود اختصاص داده است.
البته این مدل از تندیس، از رنگ بندی متنوعی نیز در ساخت برخوردار شده است. از مهم‌ترین شاخصی که برای تندیس پلکسی از آن می‌توان نام برد، شکل گیری حجم متناسب برای آن است.

کاربرد تندیس از نوع حجمی

از مدل‌های دیگر در جامعه امروز برای تندیس، می‌توان به شکل و ساختار حجمی آن اشاره داشت. ساخت تندیس حجمی، با نام تندیس برنزی نیز شناخته شده است.

زیبایی یکی از خصوصیات تندیس حجمی می‌باشد، در ساخت و تولید این مدل از تندیس، از فلزاتی مانند برنز و برنج استفاده می‌شود. البته سه مرحله کلی برای ساخت و تولید این مدل از تندیس وجود دارد که بسیار ایده آل و با خلاقیت‌های روز دنیا است. اولین نکته در ارتباط با پایه تندیس است. این بخش از تندیس، مهم‌ترین قسمت برای ساخت ابتدایی آن است.

پایه تندیس، از جنس‌های متفاوتی تولید و ساخته می‌شود. بنابراین جنس و موادی که برای تولید و ساخت پایه تندیس از آن استفاده می‌شود شامل موارد زیر است:

  • جنس پلکسی
  • چوب
  • برنج

حتی در برخی از موارد از جنس آلومینیوم نیز برای ساخت پایه تندیس استفاده می‌شود. فلز برنج، نیز کاربرد بی نقص و بی نظیری را برای ساخت تندیس از خود به جا گذاشته است.

تندیس چهره سفید

کاربرد تندیس به صورت ترکیبی

در دسته بندی انواع تندیس و کاربرد‌های آن، می‌توان به تندیس‌های ترکیبی نیز اشاره داشت. این مدل از تندیس، از چند نوع متریال، با توجه به نام آن، استفاده می‌شود.
در ساخت و تولید این مدل از تندیس در بازار، از مواد زیادی استفاده می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • پلکس
  • رزین
  • سرب
  • فلز
  • برنج
  • چوب
  • سنگ

تندیس به صورت ترکیبی، از رایج‌ترین نوع تندیس، مورد استفاده در سراسر کشور است. از نکته‌های مهم برای ساخت این مدل از تندیس، می‌توان به هزینه اندک آن در ساخت اشاره داشت.
کاهش هزینه برای ساخت و تولید تندیس پلکسی، نسبت به سایر تندیس‌ها، قیمت ارزان‌تری دارد.

البته استفاده از تندیس با ساختار پلکسی، بیشتر برای تقدیر و تشکر از افراد موفق جامعه به کار می‌رود. به همین دلیل، بیشتر فعالان در زمینه کسب و کار و فعالیت‌های اجتماعی، برای تقدیر و تشکر از افراد، تلاش خود را برای برخورداری و هزینه نسبت به خرید تندیس پلکسی دارند.

تندیس پلکسی، حجم مطلوبی را نسبت به سایر تندیس‌ها به خود اختصاص داده است. با توجه به این که تندیس، باید شکل و ساختار مطلوب و در نهایت مرتبط با موضوع مورد نظر را داشته باشد؛ کیفیت در جنس آن نیز، از فاکتور‌های قابل توجه و مرتبط با آن است.

البته تندیس‌های دیگر با جنس مواد و نوع مدل متفاوت آن، نسبت به پلکسی نیز، زیبایی ساخت و مدل‌های متنوع خود را می‌توانند داشته باشند.

در هر صورت، نکته ارزشمند در رابطه با تندیس پلکسی، زیبایی در ساخت و تنوع آن است. تندیس ایده خلاقانه‌ای برای تقدیر و تشکر از افراد خاص و معروف بود. امروزه نیز از تندیس، برای تشکر و قدردانی از افراد مستعد و پر تلاش در جامعه استفاده می‌شود.

افرادی که می‌توانند سهم بزرگی در پیشرفت و توسعه شهر و یا کشور خود داشته باشند. این موضوع، خود یک فاکتور مهم برای انگیزه بخشی به افراد برای تلاش بیشتر آن‌ها در کسب و کار‌های امروزی است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *