نمایشگاه بین المللی تبلیغات

بی‌شک شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بین المللی تبلیغات و بازاریابی از نظر سطح تخصص و میزان سرمایه‌گذاری در مرتبه بالاتری بودند، اما نمایشگاه تبلیغات، پرتکاپوتر به نظر می‌آید و کاستی رنگ و مرکب و چاپ و بسته‌بندی اثری از آن دیده نمی‌شد جبران می‌کند.
علاوه بر رنگ‌های جوهری، نورپردازی‌های لیزری و LED هم سهمی در رنگ‌آمیزی فضای نمایشگاه دارند. دستگاه‌های حکاکی لیزری و طلاکوب دیجیتال و … نیز جزء نمایشگاه تبلیغات محسوب می‌شود.

ارائه تقویم، سررسید و هدایای تبلیغاتی نیز فضا را تلطیف می‌کند بسیاری از غرفه‌ها با نمایش فیلم و تصویر و صدا سهمی مضاعف در ایجاد شور و نشاط ایفا می‌کند. چاپگرهای لارج فرمت، یکی از نماهای چشمگیر نمایشگاه تبلیغات بود، ولی نماهای دیگری نیز در این نمایشگاه مشاهده می‌شود.

فراخوان نمایشگاه تبلیغات

چاپگرهای لارج فرمت و استندهای نمایشگاهی

چند شرکت به طور اختصاصی در زمینه واردات و تولید استندهای نمایشگاهی فعالیت دارند. همین طور چندین شرکت به طور اختصاصی در زمینه واردات یا خدمات چاپ فلکس و بنر فعالیت داشتند. بیشتر شرکت‌های بزرگ و فروش دستگاه‌های چاپ و لارج فرمت و خدمات چاپ فلکسی و بنر در نمایشگاه ارائه می‌شود. از جمله شرکت‌های بزرگ دستگاه‌های چاپ حاضر در نمایشگاه تبلیغات که می‌توان نام برد:

نوین تاک: بزرگترین غرفه در نمایشگاه تبلیغات به خود اختصاص داده است.
سوپرواید پرشیا: بخشی از غرفه را به صورت ارزی اجاره کرده بود که به گفته یکی از مسوولان فروش، هزینه اجاره آن بالا بوده است.
پاپیروس: به جز چاپگرهای لارج فرمت، چاپگر تخت را هم به نمایش گذاشته بود.
آریاوند: نیز چاپگر تخت را به نمایش گذاشته بود و از غرفه‌هایی بود که چاپ UV را می‌توانستی در آنجا ببینی.
ایرسا: با انواع مدیاهای چاپی (شیشه، رول آپ، استیکر و…) غرفه را آرایش داده بود.
ساین رایانه ساینا: با معرفی دستگاه‌های چاپگر فضای باز و فضای داخلی و نیز لمینیتور و چاپگر اشیای سخت، از ایجاد برند واحد‌های تولیدی اختصاصی در چین خبر می‌داد.
نوآوران صنعت پاپیروس: طیف وسیعی از دستگاه‌های این دور و آت دور را معرفی می‌کرد که برای چاپ روی اشیا و نیز چاپ پارچه مناسب بودند. یکی از مواردی که این شرکت روی آن مانور می‌داد، مزیت لامپ‌های LED بود که به عنوان فن آوری نوین در خشک کن‌های UV مورد استفاده قرار می‌گیرد. از موارد دیگری که این شرکت عرضه می‌کرد به صورت برجسته و سه بعدی بود.

نمایشگاه تبلیغات

حکاکی و چاپ تبلیغاتی یکی از شاخه‌های فرآوری محصولات تبلیغاتی، فن آوری حکاکی لیزری است که طی سال‌های اخیر و در هردو نمایشگاهی، شاهد پیشرفت گسترش آن هستیم. تعداد شرکت‌ها و تنوع محصولات در این زمینه چشمگیر است و البته یکی از جلوه‌های جذاب نمایشگاه برای بازدید کنندگان هم همین غرفه‌هایی هستند که دستگاه‌های حکاکی و برش لیزری را در حال کار به نمایش می‌گذارد، یکی اثر گذاشتن روی خودکار و دیگری برش و تراش روی فلزات و زیورآلات را انجام می‌دهد.

به نظر می‌رسد این فن آوری برای بخشی از نیروی جوان، بازار کاری هرچند کوچک در تهران و شهرستان‌ها فراهم آورده باشد. از جمله شرکت‌های فروشنده دستگاه و ارایه دهندگان خدمات حکاکی لیزری به این نام‌ها اشاره کرد: پرسناژ، گروه هنری انعکاس، پارت ساین ماشین قشم، پارس پرتو آسا، پارسیان استحکام پایتخت، پرتو نگاران جهان، فن آورگسترش سوآن، کیمیا ماشین، هنر لیزرتوس و … .
اما در زمینه چاپ‌های تبلیغاتی، از چاپ روی پارچه گرفته تا دیوارپوش و پازل و پارکینگ و هرچه که فکرش را کنید، با دستگاه‌های مختلف چاپ می‌شوند. بخش قابل توجهی از آن‌ها در گروه چاپ دیجیتال قرار می‌گیرند. ازجمله:

چاپ صنعتی اقبال: که در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی طیفی از محصولات را که با روش‌های متنوع از سیلک اسکرین تا دای سابلیمیشن و روش‌های خاص چاپ روی آلومینیوم و … را شامل می‌شوند، ارایه داده بود.

ایران اسکرین: با شعار (هرچه پرچم نام دارد، ما ساخته‌ایم) انواع پرچم را روی پارچه‌های مختلف با چاپ ونیز دوخت‌های متنوع به همراه پارچه به نمایش گذاشته بود.

موسسه آل طه: دستگاه‌های چاپ سیلک اسکرین و چاپ CD و نیز نمونه کارهایی از هدایای تبلیغاتی را که با این دستگاه‌ها تولید می‌شوند، ارایه داد.

چاپ شبکه: نیز در این زمینه محصولاتی عرضه می‌کرد. از جمله هدایایی که روی آن‌ها چاپ زده بود و در نوع خود جدید بودند، مثل فلش مموری‌هایی به اشکال بدیع و فانتزی با چاپ‌های مخصوص.

گروه هنری انعکاس: دستگاه پرینتر که قابلیت چاپ روی اشیا را دارد.

فتو بهمن: به همراه پرینتر و جوهرهای مخصوص آن عرضه شده بود. این دستگاه با ۶ قالب متفاوت برای چاپ درون بشقاب کوچک و بزرگ، لیوان، کلاه، تی شرت و… کارایی دارد.

نمایشگاه بین المللی اصفهان

تقویم و سررسید

نمایشگاه تبلیغات با اختصاص بخش قابل توجهی از فضای خود را به عرضه کنندگان تقویم و سررسید می‌داد. تولید کنندگان تقویم و سررسید، با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال، روز‌های پر رقابتی را می‌گذرانند. میزان سرمایه گذاری، تنوع طرح‌ها و اقلام تقویم‌ها، همچنین فضاهای به نسبت بزرگ غرفه‌ها و تبلیغات در رسانه‌ها و…همه و همه خبر از رقابت تنگاتنگ دست اندکاران این حرفه می‌دهد. این رقابت‌ها البته نوعی شباهت‌ها را نیز با خود آورده است. خیلی از طرح‌ها، شبیه یکدیگر هستند و تفاوتی جزیی با یکدیگر دارند.
از جمله شرکت‌های حاضر در نمایشگاه که می‌توان نام برد: سررسید آزاده که بزرگترین فضا را به خود اختصاص داده بود. این شرکت با گرفتن گواهینامه مدیریت کیفیت ایزو و تبلیغات گسترده نیز سهم خود را در بازار گسترش داده است. و دیگر شرکت‌هایی جمله سپیدان و تیرداد از و سالنامه جهان نما و برکه سالنامه ارشک و سالنامه نقشینه و سالنامه آفاق و ایران فردا ونیز سالنامه نگار نقش جهان و سالنامه پرتو و سالنامه ایران زمین و انصار گرافیک و آراز و … در نمایشگاه حضور داشتند.

هدایای تبلیغاتی

به جز تقویم و سررسید که یکی از اقلام اساسی هدایای تبلیغاتی است، محصولات متنوع دیگری در نمایشگاه دیده می‌شد. گرایش به هدایای تبلیغاتی لوکس و گران قیمت در این زمینه مشاهده می‌شود. خودکار، پای ثابت این تبلیغات است.
ساعت، به عنوان هدیه تبلیغاتی، حالا دارد جای خود را باز می‌کند. محصولات چرمی و کیف، چاقوی چند کاره و انواع پارچه و پوشاک، کاغذ دیواری، دیوارپوش‌های تزیینی، پازل و فلش مموری و لیوان و ده‌ها قلم دیگر در غرفه‌های هدایای تبلیغاتی دیده می‌شد.
از جمله‌های شرکت‌های که هدایایی تبلیغاتی ارایه می‌دهند شرکت بازرگانی کوهی، تارشید بافکو، گروه صنعتی تتا، موسسه رهنما در نمایشگاه اشاره کرد.

4 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *